Beszámoló

szerző: Vida Viktor | 2013. november 26. 13:45:14

Hallgatói beszámoló a Nemzeti Tehetség Program (NTP-FTNYT-MPA-12) keretében megvalósult tudományos diákköri felkészítő táborról a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karán.

A Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2013. november 9. és november 14. között tanulmányutat szervezett a lengyelországi Zakopaneba. A tanulmányút keretein belül a 18 hallgató és az 5 oktató szakmai, illetve kulturális programokon vehetett részt.

Szombaton reggel 5 órakor indultunk a Kaposvári Egyetem parkolójából majd folyamatos utazás mellett 16 órakor megérkeztünk Zakopaneba. A szállás elfoglalása után a hosszú utazás pihenéseképp 17 óra 30 perctől a szálloda konferencia termében Dr. Varga József és Dávid Attila előadását hallgathattuk meg a Kaposvári Egyetemen zajló helyi pénzekkel kapcsolatos kutatásokkal kapcsolatban.

A vasárnapi reggeli után Dr. Parádi-Dolgos Anett és Koroseczné Pavlin Rita bemutatta a pénzügyi területen napjainkban megjelenő kutatási témákat, mellyel a tudományos diákkköri munkák készítéséhez ötleteket kaphattunk. Az előadást követő szakmai beszélgetés után a délutáni folyamán idegenvezetés keretében járhattuk be a város nevezetességeit és ismerhettük meg a lengyel-magyar barátság alapjainak történetét. Utunkat a Fatimai Szent Szűz templománál kezdtük, ahol megtekinthettük a pápai oltárt is. Az óváros megtekintése során meglátogattuk az első zakopanei stílusban épült házat valamint a Szent Kelemen fatemplomot és a szomszédos ó temetőt valamint felkerestük a helyi piacot.

A hétfői reggel 8 órától Dr. Csonka Arnold és Torma Dorisz a vállalati menedzsment világából emelte ki azokat a kutatási területeket, melyekkel tudományos diákköri munka keretében hasznos lenne foglalkozni. A délután folyamán megnéztük a helyi síugró sáncot, majd utána siklóval felmentünk a Gumablówka hegyre, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a városra illetve a fölé magasló Tátrára.

Kirándulásunk 4. napjának délelőttjén Dr. Szabó-Szentgróti Gábor és Lehöcz Gábor bemutatta a pályázatírással kapcsolatos tudnivalókat illetve a projektek szervezésével kapcsolatos ismereteket osztott meg velünk, valamint felajánlotta segítségét a téma iránt érdeklődőknek.

A délután folyamán közeli Krakkóba utaztunk, ahol magyar nyelvű idegenvezetés keretében ismerhettük meg a város történelmét illetve nevezetességeit. A Wawel katedrális bejárásán keresztül megismerhettük Lengyelország történelmének jelentős részét, lengyel illetve lengyel-magyar királyok síremlékét láthattuk valamint II. János Pál pápa által szentté avatott Hedvig (I. Nagy Lajos magyar király lánya) történetével ismerkedhettünk meg a katedrális ábrázolásain keresztül. A Wawel-domb elhagyása után az óvárosba vezetett utunk, ahol megnézhettük a Jagelló Egyetemet, a város főterét és annak impozáns épületeit.

Szerdán délelőtt meghallgattuk Dávid Attila és Torma Dorisz, mint tapasztalt tudományos diákköri konferencia résztvevő, bemutatatta a prezentáció készítéséhez használt módszereket illetve azok alkalmazását. A délután folyamán pihenésképp a helyi pisztrángos telepet látogattuk meg.

Kirándulásunk utolsó napját napját folyamatos utazással töltöttük, melyet egy hosszabb pihenővel Szlovákiában szakítottunk meg, végül 18 órakor a Kaposvári Egyetem parkolójában vettük búcsút egymástól. Továbbiakban megfogadtuk, hogy a társaink kutatási munkájában segítségükre leszünk és a szakkollégium keretein belül a továbbiakban is az eredményes csapatmunkára törekszünk.